1. Avtalen

Denne avtalen omhandler reglene for kjøp av varer eller tjenester på nettstedet vårt. Det inkluderer salgsbetingelsene, informasjonen du ser når du bestiller, og eventuelle spesifikke avtaler vi har med deg.

Hvis det er noen uenigheter mellom disse, vil spesifikke avtaler vi har med deg ha forrang, med mindre de bryter med loven. I tillegg vil lovene som regulerer kjøp mellom næringsdrivende og forbrukere også gjelde.

2. Partene

sagasauna.no er en tjeneste levert av Sagbrukstomta Vel med org. nummer 931 920 200. Herved betegnet som selgeren.

Sagbrukstomta  Vel er en forening med formål å drifte og vedlikehalde badeplass med gapahuk, badstue og tilhørende område. informasjon og bilder på nettsiden er eid av Sagbrukstomta Vel og kan ikke kopieres uten tillatelse

Kontaktadresse: Tor Olav Våle Bergslandvegen 208, 3690 Hjartdal

Epost:post@sagasauna.no

Tlf: 95 93 99 53

Kunden / kjøperen er den forbrukeren som foretar bestillinger i vårt system.

3. Pris

Den oppgitte prisen for varen / tjenesten er den endelige summen du skal betale, inkludert alle avgifter og ekstrakostnader. Du skal ikke bli pålagt å betale noe ekstra som vi ikke har informert deg om på forhånd.

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er gjensidig bindende når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren. Imidlertid vil avtalen ikke være bindende hvis det har oppstått skrive- eller tastefeil i selgerens tilbud på nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den andre parten var klar over eller burde vært klar over en slik feil.

5. Betalingen

Betaling av tjenesten blir gjort via Vipps. Betaling skal skje via Vipps umiddelbart ved bestilling av en tjeneste / produkt.

6. Levering

Tjenesten blir levert i form av et digitalt bevis på dato og tidspunkt for tilgang til saunaen (booking), samt en kode for tilgang. Frist for avbestilling / ombooking er senest to virkedager før bookingen tar sted, da blir 50% av summen tilbakebetalt.

7. Risikoen for tjenesten

Risikoen for tjenesten overføres til kjøperen når han eller hennes representant har mottatt tjenesten i henhold til punkt 6.

8. Angrerett

Denne tjenesten er unntatt angrerett i henhold til lovens rammer angående tjenester for digitale bookingtjenester.

9. Forsinkelse og manglende levering – kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav

Hvis vi ikke leverer tjenesten / produktet i tide eller i henhold til avtalen, kan du holde tilbake betalingen, kreve oppfyllelse, heve avtalen eller kreve erstatning.

Du kan kreve oppfyllelse med mindre det er umulig eller urimelig dyrt for oss. Du mister retten din hvis du venter for lenge med å fremme kravet.

Hvis vi ikke leverer varen som avtalt, kan du heve kjøpet.

10. Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved tjenesten må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Kontakt oss på torolav60@gmail.com.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge å kreve mangelen rettet, eller å få et tilsvarende produkt / tjeneste. Vi kan fortsatt motsette oss kjøpers krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller kostander blir urimlige. En retting av feil / omlevering skal foretas innen rimlig tid. Vi er i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom det er funnet urimelige mangler ved tjenesten. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

Heving

Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.

12. Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

13. Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

14. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.